Nissan Patrol 2.8TD 1998
Ombygget med Elsbett 1-tank(IDI) system Februar
2011 af DAJOLKA.
A)
Varmeveksler
B)
Hoved-brændstoffilter med el-varmer, som varmer brændstoffet de første ca. 3
minutter fra motoren startes. Hovedfilteret er af typen Mahle KC94.
C)
Bilens originale brændstoffilter anvendes nu kun som reserve for hovedfilteret
hvis det tilstopper, og er normalt afspærret med stophanen. Hovedfilter og
reservefilter er koblet parallelt.
D)
Stophane til at åbne for det originale filter, hvis hovedfilteret stoppes. Hanen
er vist lukket
E)
Relæer til filtervarme(blå) og gløderør(sort). Bemærk at det blå relæ har en
15Amp sikring.
F)
termokontakt, som styrer om gløderør og filtervarmer er aktive i 3 minutter
efter start
G)
Elektrisk varmebånd til hurtig opvarmning af brændstoffilter efter koldstart.
H)
100Amp sikring til forsyning af gløderelæ og relæ til varmebånd (E)
I)
Returventil med overtrykssikring på indsprøjtningspumpe
J)
Dyser
K)
Gløderør
Ombygningen omfatter dyser, gløderør, varmeveksler til brændstofopvarmning, brændstofslanger, ekstra brændstoffilter med elvarme mm. Glødesystemet ændres så alle 6 nye gløderør får fuld spænding i efterglødningperioden (i modsætning til det originale hvor der er 2 forskellige slags gløderør)
DAJOLKA,
Dalmosevej 2, DK-9330 Dronninglund, Danmark. Kontakperson:
Niels Ansø |